Communicatiestrateeg Kristof Windels wordt strategic director en partner bij Wavemakers

Sint-Niklaas, 12 juli 2021 – PR- en communicatiebureau Wavemakers kende de jongste jaren een stevige groei en is klaar voor nieuwe stappen. Communicatiestrateeg en ex-journalist Kristof Windels komt aan boord als partner en strategic director om samen met oprichtster en bezielster Elke De Mayer de verdere uitbouw van het kantoor mee vorm te geven.

Met een stilaan indrukwekkende en diverse klantenportefeuille – met onder meer LEGO, ZEB, Durabrik, Coolblue en Special Olympics Belgium – verwierf Wavemakers als PR- en communicatiebureau ondertussen een stevige positie in de markt. Wavemakers, dat binnenkort verhuist naar een nieuw kantoor op de markt van Sint-Niklaas, verzorgt media- en influencer relaties, PR, mediatraining, crisis- en strategische communicatie en tal van andere communicatiediensten voor zijn  klanten. In 2020 prijkte Wavemakers nog op een 3de plaats op de Belgische ranking van Most Effective Agencies van Effie, de organisatie die jaarlijks wereldwijd vakprijzen uitreikt voor de meest succesvolle communicatiecampagnes.

We willen groeien, maar we willen dat vooral verstandig doen”, vertelt oprichtster Elke De Mayer. “Daarom hebben we de basis van het kantoor steviger dan ooit gemaakt. Sinds de coronacrisis zien steeds meer merken en organisaties de meerwaarde van een helder en doordacht strategisch communicatieplan. Met Kristof halen we nu een strateeg aan boord die ons kan bijstaan om een antwoord te bieden op deze stijgende vraag. Op die manier krijg ik zelf meer ruimte om samen met ons team de creatieve invulling en onberispelijke uitvoering van onze strategische communicatieplannen op te volgen en te coördineren. Ik ken Kristof al een hele tijd en zie veel muziek in onze complementariteit. We staan voor interessante tijden bij Wavemakers!

Kristof Windels begon zijn carrière als sportjournalist bij De Morgen en werd er later nieuwsmanager en Wetstraatjournalist. Nadien werd hij eindredacteur bij de VRT Nieuwsdienst van het actualiteitsprogramma De Ochtend op Radio 1. Na een journalistieke carrière van 12 jaar werd hij woordvoerder en communicatiemanager. Eerst in de politiek en vervolgens in de bedrijfswereld voor bedrijven zoals Ghelamco Group. Sinds januari 2019 was Kristof aan de slag bij Skinn Branding Agency als merkstrateeg.

Toen Elke met het voorstel kwam om als tandem te gaan werken, heb ik niet getwijfeld”, zegt Kristof Windels. “Ze heeft met Wavemakers een pracht van een agency uit de grond gestampt en ik kijk ernaar uit om samen met haar en het team dat levenswerk verder uit te bouwen. Wavemakers heeft veel ambitie en dat mag ook. Er is bijzonder veel potentieel in huis. Het bureau is een ploeg sterke professionals met een bruisende mix van ervaring en jonge goesting. Meer dan ooit zullen we het imago van onze klanten en dus ook hun business kunnen boosten via earned media. En dat op een strategische en doordachte manier.

Blijf op de hoogte van de Wavemakers-nieuwtjes via onze website en onze social mediakanalen: Instagram, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Meer nieuws

Hoe een succesvolle digitale persconferentie organiseren?

Hoe een succesvolle digitale persconferentie organiseren?

Virtuele persconferenties. Het werd door de coronacrisis een vast begrip in de mediawereld. Het is een ideale manier om je nieuwswaarde tot bij de media te brengen. Maar hoe organiseer je dat nu zo’n succesvolle digitale persconferentie? Wavemakers has got you covered...

Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

Erkenning voor doeltreffende perscommunicatie Great news! Wavemakers staat op nummer 3 in de Belgische Effie-ranking voor de meest doeltreffende agentschappen van 2020. We zijn bovendien het enige PR-bureau in de top 20 en staan fier te blinken tussen enkele grote...

Make.Things.Move op stage bij Wavemakers

Make.Things.Move op stage bij Wavemakers

In aanloop naar mijn laatste jaar communicatiemanagement ging ik in de database van de hogeschool op zoek naar leuke stageplaatsen. Mijn doel was een bedrijf te vinden waar ik op drie maanden tijd zoveel mogelijk zou bijleren. Ik opteerde dan ook niet voor een...

Want to hang out?

Stay tuned!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

[mc4wp_form id="1809"]

Let’s connect: