HUDERF – UKZKF

Communicatieoperatie voor het Kinderziekenhuis

 

De reorganisatie en financiering van het Belgische ziekenhuislandschap heeft ziekenhuizen ertoe aangezet om hun specialiteit verder te ontwikkelen. Als enige Kinderziekenhuis in België moet het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola (UKZKF) meer dan ooit zijn plaats promoten met een niet in België erkende specialisatie. Met een nieuwe communicatiedienst, richtte UKZKF zich vijf jaar geleden op proactieve en positieve communicatie in de media rond innovatieve projecten door het team en in het belang van de patiënt. Door deze communicatie vormden wij een brug tussen dokters, deskundigen en de media.

Het is moeilijk om een favoriete communicatiecampagne te kiezen die we in de afgelopen vijf jaar realiseerden. Alle sensibiliseringscampagnes raakten andere thema’s of onderwerpen aan en hadden telkens een verschillend doel. Zo organiseerden we campagnes rond vaccinatie, diabetes en nierdonaties, regelden we interviews rond innovatie en preventie, en begeleidden we de pers tijdens het bezoek van Melania Trump. Hiernaast gaven we mediatraining aan Topdokter Erwin Vanderveken om hem klaar te stomen voor het programma “Au coeur de l’Hôpital des Enfants“. Die kwam ook goed van pas tijdens de persconferentie met bijbehorende interviews toen het ziekenhuis in 2019 een tweede gebouw opende met een nieuw operatiekwartier en dito spoedafdeling.

“Een persaanvraag of een nieuwe campagne, Wavemakers is de perfecte partner om ons te helpen de deuren van het Kinderziekenhuis te openen voor de media en het grote publiek.”

Maud Rouillé, Communicatieverantwoordelijke

5 jaar

vaste PR-partner

28%

marktaandeel voor het programma “Au coeur de l’Hôpital des Enfants” op RTL

Het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola heeft een betrouwbare identiteit en reputatie gecreëerd. Journalisten nemen nu spontaan contact op met de communicatieafdeling voor deskundig advies, of het nu gaat om een artikel over innovatie, de deelname van een kinderarts aan een debat over vaccinatie of om een portret van een vrijwilliger in het ziekenhuis. Tijdens de kinderdag konden we ook de aandacht trekken van bloggende moeders die nu alle nieuwtjes over het ziekenhuis volgen.

Discover our cases.

News.

Goed nieuws voor duurzame toerismeprojecten!

Goed nieuws voor duurzame toerismeprojecten!

29 okt, 2019Hoe duurzaam is jouw communicatie? Duurzaamheid. We horen de term bij veel klanten terugkomen. Het is al langer geen modewoord meer dat enkel door geitenwollensokkentypes wordt gebruikt. Wie als organisatie, overheid en mens niet duurzaam is, zal dat vroeg...

Lees meer
Onbetaalbaar? Onaanvaardbaar!

Onbetaalbaar? Onaanvaardbaar!

29 okt, 2019Begin oktober: heel het land kijkt uit naar de vorming van een nieuwe regering, zowel op regionaal als op federaal niveau. Voor sommige Belgen hangt hier meer aan vast dan voor andere. Wanneer de onderhandelingen voor de terugbetaling van...

Lees meer
Wavemakers stoomt je klaar voor de feesten!

Wavemakers stoomt je klaar voor de feesten!

4 okt, 2019De taak van een PR-bureau? De visibiliteit van zijn klanten gedurende het hele jaar optimaliseren. Bij Wavemakers spelen we met verschillende invalshoeken om interessante en relevante content aan te bieden aan journalisten. Ook met de feestdagen in zicht...

Lees meer

Let's connect: