HUDERF – UKZKF

Communicatieoperatie voor het Kinderziekenhuis

 

De reorganisatie en financiering van het Belgische ziekenhuislandschap heeft ziekenhuizen ertoe aangezet om hun specialiteit verder te ontwikkelen. Als enige Kinderziekenhuis in België moet het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola (UKZKF) meer dan ooit zijn plaats promoten met een niet in België erkende specialisatie. Met een nieuwe communicatiedienst, richtte UKZKF zich vijf jaar geleden op proactieve en positieve communicatie in de media rond innovatieve projecten door het team en in het belang van de patiënt. Door deze communicatie vormden wij een brug tussen dokters, deskundigen en de media.

Het is moeilijk om een favoriete communicatiecampagne te kiezen die we in de afgelopen vijf jaar realiseerden. Alle sensibiliseringscampagnes raakten andere thema’s of onderwerpen aan en hadden telkens een verschillend doel. Zo organiseerden we campagnes rond vaccinatie, diabetes en nierdonaties, regelden we interviews rond innovatie en preventie, en begeleidden we de pers tijdens het bezoek van Melania Trump. Hiernaast gaven we mediatraining aan Topdokter Erwin Vanderveken om hem klaar te stomen voor het programma “Au coeur de l’Hôpital des Enfants“. Die kwam ook goed van pas tijdens de persconferentie met bijbehorende interviews toen het ziekenhuis in 2019 een tweede gebouw opende met een nieuw operatiekwartier en dito spoedafdeling.

“Een persaanvraag of een nieuwe campagne, Wavemakers is de perfecte partner om ons te helpen de deuren van het Kinderziekenhuis te openen voor de media en het grote publiek.”

Maud Rouillé, Communicatieverantwoordelijke

5 jaar

vaste PR-partner

28%

marktaandeel voor het programma “Au coeur de l’Hôpital des Enfants” op RTL

Het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola heeft een betrouwbare identiteit en reputatie gecreëerd. Journalisten nemen nu spontaan contact op met de communicatieafdeling voor deskundig advies, of het nu gaat om een artikel over innovatie, de deelname van een kinderarts aan een debat over vaccinatie of om een portret van een vrijwilliger in het ziekenhuis. Tijdens de kinderdag konden we ook de aandacht trekken van bloggende moeders die nu alle nieuwtjes over het ziekenhuis volgen.

Discover our cases.

News.

Hoe een succesvolle digitale persconferentie organiseren?

Hoe een succesvolle digitale persconferentie organiseren?

Virtuele persconferenties. Het werd door de coronacrisis een vast begrip in de mediawereld. Het is een ideale manier om je nieuwswaarde tot bij de media te brengen. Maar hoe organiseer je dat nu zo’n succesvolle digitale persconferentie? Wavemakers has got you covered...

Lees meer
Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

Erkenning voor doeltreffende perscommunicatie Great news! Wavemakers staat op nummer 3 in de Belgische Effie-ranking voor de meest doeltreffende agentschappen van 2020. We zijn bovendien het enige PR-bureau in de top 20 en staan fier te blinken tussen enkele grote...

Lees meer

Let's connect: