Special Olympics Belgium

Het regent media-medailles bij Special Olympics Belgium

 

Special Olympics, de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, vecht al meer dan 50 jaar in de Verenigde Staten en 40 jaar in België om de taboes rond mensen met een verstandelijke beperking te doorbreken. De samenwerking tussen Wavemakers en Special Olympics Belgium (SOB) startte in 2014, tijdens de Europese Spelen en de lancering van de allereerste campagne. Sindsdien kan de Belgische organisatie rekenen op de expertise van Wavemakers om via onze persrelaties de taboes rond verstandelijke beperking te doorbreken.

Voor de drie laatste Special Olympics Belgium-campagnes (Kevin De Bruyne, Dare to Play en Dare to Sponsor) ontwikkelde Wavemakers een strategisch communicatieplan. We begeleidden onze klant bij het communiceren naar de Belgische pers op de beste manier en op het juiste tijdstip. Elke fase van de campagnes werd ondersteund door een persbericht, interviews waarin sporters de echte woordvoerders van de beweging werden, of foto’s en video’s. Elk jaar zijn de Nationale en Wereldspelen de perfecte gelegenheid om prachtige verhalen te delen van atleten die onvermoeibaar getraind hebben om het beste van zichzelf te geven. We communiceren ook het brede verhaal achter SOB met initiatieven zoals het Healthy Athletes Program en de steun van bekende Belgische persoonlijkheden als Tessa Wullaert, Kevin De Bruyne of Henny Seroeyen.

“De expertise van Wavemakers geeft ons de kans om een identiteit op te bouwen en Special Olympics Belgium in de media te positioneren.”

Zehra Sayin, CEO Special Olympics Belgium

35%

stijging van atleten (doel 2020: 20.000 atleten)

11

nieuwe sponsors

Talrijke awards zoals Eurobest Gold, twee Effie Gold Awards en BTOB Award voor PR-gebruik

Toen we vijf jaar geleden journalisten belden, kende niemand Special Olympics Belgium. Vandaag heeft SOB meer dan ooit zijn plaats in de media verdiend. Of het nu gaat om de regionale kranten, een sportinterview bij De Madammen op Radio 2 of een lifestylebericht met een vrijwilligersverhaal. Waar we het meest trots op zijn? Dat we de kans krijgen om interviews te regelen voor atleten in sportpagina’s en programma’s zoals Le weekend sportif. Een ander hoogtepunt was de massale media-aandacht voor de Play Unified-campagne, waarbij atleten met en zonder een verstandelijke beperking samen sporten. Veel bekende Belgen deelden de campagne op sociale media. Vandaag is de organisatie uitgegroeid tot een benchmark voor Europa en ontvangt SOB veel awards.

Discover our cases.

News.

Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

17 jun, 2020Erkenning voor doeltreffende perscommunicatie Great news! Wavemakers staat op nummer 3 in de Belgische Effie-ranking voor de meest doeltreffende agentschappen van 2020. We zijn bovendien het enige PR-bureau in de top 20 en staan fier te blinken tussen...

Lees meer
Make.Things.Move op stage bij Wavemakers

Make.Things.Move op stage bij Wavemakers

22 apr, 2020In aanloop naar mijn laatste jaar communicatiemanagement ging ik in de database van de hogeschool op zoek naar leuke stageplaatsen. Mijn doel was een bedrijf te vinden waar ik op drie maanden tijd zoveel mogelijk zou bijleren. Ik opteerde dan ook niet voor...

Lees meer
10 tips voor succesvolle crisiscommunicatie

10 tips voor succesvolle crisiscommunicatie

8 apr, 2020Het woord ‘Coronacrisis’ zorgt bij veel ondernemers voor slapeloze nachten, stress en onzekerheid. De manier waarop je communiceert over de impact van deze pandemie of andere crisismomenten heeft een grote invloed op de reputatie en de toekomst van je...

Lees meer

Let's connect: