Xwift

Chauffeurs gezocht in de pers

 

Transportbedrijf Xwift deed in augustus 2018 beroep op Fantastic om zijn employer branding een boost te geven. De transporteur zocht namelijk chauffeurs voor zijn trucks … en wel snel! Er werd een creatieve campagne bedacht, billboards gemaakt en advertentieruimte geboekt. Het enige wat nog ontbrak was de link naar de pers. Wavemakers to the rescue! Visibiliteit in de media moest de interesse bij potentiële kandidaten aanwakkeren. Ontdek hier hoe we gas geven voor Xwift.

25 nieuwe chauffeurs aanwerven is geweldig maar journalisten zijn vooral op zoek naar dat tikkeltje extra. Door de groei en de bedrijfsresultaten te benadrukken in combinatie met de creatieve HR-aanpak van Xwift, creëerden we nieuwswaarde. De CEO van het bedrijf werd klaargestoomd voor persinterviews met een Q&A waarin we de communicatieboodschappen definieerden. Tijdens een persconferentie kregen de journalisten de kans om kennis te maken met het bedrijf en de medewerkers.

“Dat De Tijd, het VTM-nieuws, Kanaal Z en Q-music tegelijkertijd over ons zouden spreken, had ik nooit verwacht!”

Pieter Denys, CEO Xwift

€ 175.000

mediawaarde gecreërd

x4

aantal sollicitanten

VTM Nieuws, de gespecialiseerde en regionale pers, en zo goed als alle nationale kranten trokken naar Xwift-HQ voor tekst en uitleg. We haalden zelfs de voorpagina van kwaliteitskrant De Tijd. In de weken na de perslancering ontving Xwift vier keer zoveel sollicitaties. De 25 chauffeurs konden meteen aan de slag. Het jaar na deze actie herhaalden we onze persstunt met een andere invalshoek en werd het persbericht van Xwift overgenomen in verschillende vak- en actuamedia.

Discover our cases.

News.

Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

17 jun, 2020Erkenning voor doeltreffende perscommunicatie Great news! Wavemakers staat op nummer 3 in de Belgische Effie-ranking voor de meest doeltreffende agentschappen van 2020. We zijn bovendien het enige PR-bureau in de top 20 en staan fier te blinken tussen...

Lees meer
Make.Things.Move op stage bij Wavemakers

Make.Things.Move op stage bij Wavemakers

22 apr, 2020In aanloop naar mijn laatste jaar communicatiemanagement ging ik in de database van de hogeschool op zoek naar leuke stageplaatsen. Mijn doel was een bedrijf te vinden waar ik op drie maanden tijd zoveel mogelijk zou bijleren. Ik opteerde dan ook niet voor...

Lees meer
10 tips voor succesvolle crisiscommunicatie

10 tips voor succesvolle crisiscommunicatie

8 apr, 2020Het woord ‘Coronacrisis’ zorgt bij veel ondernemers voor slapeloze nachten, stress en onzekerheid. De manier waarop je communiceert over de impact van deze pandemie of andere crisismomenten heeft een grote invloed op de reputatie en de toekomst van je...

Lees meer

Let's connect: