Atelier Piraat

Atelier Piraat kaapt de Belgische media
Het designduo van Atelier Piraat staat bekend om zijn straffe interieurontwerpen. Niet alleen totaalprojecten en maatwerk zijn bij deze beloftevolle Belgische ontwerpers in goede handen. Ze ontwierpen recent ook een eerste eigen meubellijn. Voor de lancering van hun debuutcollectie rekenden de piraten op de kracht van PR. Het persnetwerk van Wavemakers geeft hen de wind in de zeilen!
Hoe kunnen journalisten een goed artikel schrijven over een nieuwe meubelcollectie zonder die in real life te zien? Wavemakers laadde een bestelwagen vol met krukjes, banken, lampen, tafels en rekken van Atelier Piraat, en trok ermee naar de verschillende redacties en freelancejournalisten op perstoer. Zo bespaarden we de designpers kostbare tijd én kon ze kennismaken met de mannen achter het merk, gezeten tussen de gloednieuwe meubels. Scoren! Een persbericht gelinkt aan de belangrijkste interieurbeurs van het land in combinatie met verschillende exclusieve interviews en primeurs stond garant voor een pak free publicity in de media.
“Toegegeven, we twijfelden eerst over de impact van PR maar we hebben onze investering dubbel en dik in visibiliteit teruggekregen.”
+7 miljoen
x40
Atelier Piraat veroverde het hart van menig designjournalist en stond met de collectie te blinken in alle mogelijke interieur- en lifestylebladen. Actief Wonen en Déco Idées, De Standaard Magazine, VT Wonen, Gaël, Trends Style, Elle Décoration, Sabato … Het krukje en de andere stukken van de designstudio domineerden de shoppingspagina’s van zowel de Nederlandstalige als Franstalige pers. Atelier Piraat werd bovendien meermaals getipt als blikvanger op de Biënnale Interieur in Kortrijk Xpo, de hoogmis van het jaar voor interieurliefhebbers. De Morgen Magazine en Het Nieuwsblad stuurden exclusief een fotograaf en journalist voor een uitgebreide interieurreportage naar enkele huizen waar Atelier Piraat zijn stempel op kon drukken. Het Laatste Nieuws ging voor de Batibouwbijlage binnenkijken bij ontwerper Pieter thuis en bracht een reportage van maar liefst vier pagina’s over de jonge ontwerpers.