Mylène

Het PR-recept voor een prachtige campagne
Het verhaal van Mylène begint in 1965 met de bekende Mylène-olie en vriendinnen die schoonheidstips delen met elkaar. In de loop der jaren heeft het Belgische merk voor schoonheids- en interieurproducten zijn assortiment voortdurend uitgebreid. Producten voor haar en huid, een breed assortiment make-up, interieurartikelen … Sinds kort vind je in het brede gamma ook voedingssupplementen onder de noemer ‘Beauty from within’. Het Belgische bedrijf ontwikkelt alle producten in een eigen laboratorium. Mylène is vooral gekend van de homeparty’s aan huis, maar lanceerde begin 2019 niettemin een webshop.
Voor de lancering van de webshop organiseerden we een rondleiding achter de schermen van het bedrijf. Dit was de kans voor journalisten om het nog nooit eerder getoonde laboratorium en de productielijn te ontdekken. Tijdens de persconferentie kondigde CEO Alain Duperray aan dat het bedrijf op zoek was naar 800 extra consultants om de 300 homeparty’s te ondersteunen die dagelijks worden georganiseerd. Tijdens de persconferentie coördineerden we de verschillende interviews en publiceerden we een persbericht.
Vervolgens gingen we met de Mylène-schoonheidssalon op wielen langs bij de Belgische redacties voor een heuse perstoer. Bij elke redactie nodigden we journalisten uit om plaats te nemen in de beautytrailer. Ze kregen er uitleg over het aanbod van voedingssupplementen en zomernieuwigheden. Het contact met de lifestyle- en beautypers heeft geleid tot tal van producttests en wedstrijden.
“Op strategische momenten in de ontwikkeling van Mylène voorzag Wavemakers ons van de nodige professionele PR-expertise.”
+7 miljoen
€ 519.000
Door verschillende persmomenten te creëren kon het bedrijf de Belgische media kennis laten maken met zijn bedrijfsidentiteit en zijn verhaal. Het grote succes vertaalde zich in tal van artikelen in de lifestylepers, zoals Libelle Magazine en online, Déco Idées, Elle Belgique en Marie-Claire. Ook de vakpers en economieredacties zoals Gondola.be en Kanaal Z toonden interesse. De succesvolle campagne werd afgesloten met een mooie stijging van het aantal sollicitaties voor de job als consultant.