PronoKal

“De open communicatie en hands-on aanpak van Wavemakers is een ware match made in heaven voor ons. “

Kelly De Wever, General Manager BeNeLux
Meer dan

80 persartikels

€ 600.000

mediawaarde and counting

De aftrap van ons strategisch communicatieplan werd gegeven met een bewustwordingscampagne voor artsen en consumenten. We voerden een grootschalig obesitasonderzoek uit bij 1.000 Belgen over het gewicht van onze landgenoten. De resultaten (in het persbericht) sloegen in als een bom bij de Belgische media. Maar liefst de helft (51%) van de Belgen is te zwaar. 1 op 3 (33%) heeft overgewicht (BMI hoger dan 25) en maar liefst 18% lijdt aan obesitas (BMI hoger dan 30). Het nieuws werd massaal gedeeld in kranten als Het Laatste Nieuws, La Dernière Heure, … en nieuwswebsites waaronder feeling.beplusmagazine.be en knack.be.

Om het bereik van PronoKal op de social media platformen te vergroten werkten we samen met enkele (bekende) ambassadeurs. Zo begon momfluencer Sofie Lambrecht met de PnK-methode en konden haar followers haar parcours volgen. Haar positieve ervaringen en struggles deelde ze op Instagram, Facebook, YouTube en haar eigen blog. Ook zangeres Lindsay werd PnK-ambassador. Zij verloor op enkele weken vijf kilo dankzij PronoKal en kon het nieuwe jaar zo met een positieve noot starten. Lindsay deelde dit positieve nieuws tijdens een exclusief interview met Dag Allemaal dat werd overgenomen door verschillende media.

Discover our cases.