SFTL –avontuurlijke jobs.be

De dag dat avontuurlijkejobs.be on air ging, berichtten zo goed als alle nationale kranten over de campagne en de problematiek die hierachter schuilgaat. We haalden onder meer artikels in Het NieuwsbladHet Laatste Nieuws, La Capitale en Le Soir, en daarnaast werd het persbericht overgenomen door verschillende vakmedia zoals Transporama en Trans Actuel. De telefoons van onze 10 vrachtwagenchauffeurs stonden die dagen roodgloeiend door journalisten die een interview wensten af te nemen. De combinatie van radiospots, social media en PR zorgde ervoor dat de campagne bij alle Belgen in het oog sprong. In de maanden na de lancering lokte de website avontuurlijkejobs.be maar liefst 90.000 unieke bezoekers, goed voor zo’n 2.000 jobgerelateerde vragen aan de consulenten van het SFTL.

“Wavemakers legde niet alleen PR-expertise aan boord, maar dacht actief mee over de hele campagne.”

Geert Heylen, Directeur Opleiding bij het Sociaal Fonds Transport en Logistiek.

7,5 miljoen

Belgen bereikt

2.000

Infovragen op de website

En we blijven verder bollen, want na deze lancering introduceerden we de eerste vrachtwagen voor mensen met een fysieke beperking aan de pers. Tijdens een drukbezocht persmoment legden de woordvoerders van het SFTL uit hoe zij chauffeurs met een beperking aan de slag houden. Chauffeur Alain Dumenil gaf met veel plezier een demonstratie van zijn kunnen. Het resultaat: een impactvol fotomoment dat nazindert en een verhaal waar Kanaal Z een mooie reportage over maakte. Het mag duidelijk zijn: de transportsector leeft en inspireert.

Discover our cases.