Special Olympics Belgium

“De expertise van Wavemakers geeft ons de kans om een identiteit op te bouwen en Special Olympics Belgium in de media te positioneren.”

Zehra Sayin, CEO Special Olympics Belgium

35%

stijging van atleten (doel 2020: 20.000 atleten)

11

nieuwe sponsors
Talrijke awards zoals Eurobest Gold, twee Effie Gold Awards en BTOB Award voor PR-gebruik

Toen we vijf jaar geleden journalisten belden, kende niemand Special Olympics Belgium. Vandaag heeft SOB meer dan ooit zijn plaats in de media verdiend. Of het nu gaat om de regionale kranten, een sportinterview bij De Madammen op Radio 2 of een lifestylebericht met een vrijwilligersverhaal. Waar we het meest trots op zijn? Dat we de kans krijgen om interviews te regelen voor atleten in sportpagina’s en programma’s zoals Le weekend sportif. Een ander hoogtepunt was de massale media-aandacht voor de Play Unified-campagne, waarbij atleten met en zonder een verstandelijke beperking samen sporten. Veel bekende Belgen deelden de campagne op sociale media. Vandaag is de organisatie uitgegroeid tot een benchmark voor Europa en ontvangt SOB veel awards.

Discover our cases.