Stroomop

De groene weg naar brancheleiderschap
Stroomop is de specialist in verwarmen met pellets. De West-Vlaamse onderneming wil met zijn milieuvriendelijke pelletkachels, -ketels en -toepassingen een ommekeer teweeg brengen in de energieconsumptie van de Belgen. Onder het motto ‘practise what you preach’ haalden deze pioniers hun huis off the grid (lees: van het elektriciteitsnet) en introduceerden ze ook de eerste ecologische BBQ en terrasverwarmers op pellets. PR om warm van te worden!
Top of mind worden in je sector bij de pers gebeurt niet met één persbericht. Daarvoor heb je een strategisch communicatieplan nodig. Welgerichte acties die perfect getimed zijn, laten dit kacheltje branden. Met verschillende content over het verplichte energielabel voor kachels, nieuwe producten en een actie rond het vervangen van oude kachels, kreeg Stroomop een boost in de Belgische media. Niet één keer, maar op regelmatige basis over een periode van verschillende jaren. Een persconferentie voor het eerste offgrid-huis was de kers op de taart; deze woning is door middel van een installatie met pelletketel volledig afgesloten van het elektriciteitsnet.
“De PR-ondersteuning van Wavemakers levert ons tien keer zoveel resultaat op als gewone betaalde reclame.”
60+
200
Met onze persberichten genereerden we meer dan 60 persartikels in regionale en nationale media. Stroomop kan de info-aanvragen niet meer bijhouden. We wisten al lang dat het huis off the grid zou gaan maar wachtten de juiste timing af. Toen de media waarschuwden voor een polaire vortex en iedereen massaal de verwarming aanzette, kregen de journalisten ons persbericht in de bus. Meer dan 200 geïnteresseerden kwamen uit alle hoeken van België kijken en ook het consumentenprogramma ‘On n’est pas des pigeons’ (RTBF) was van de partij. Intussen wordt zaakvoerder Ludwig zelf opgebeld als pelletspecialist door Trends wanneer zij een artikel maken over de vergelijking tussen de verschillende energiebronnen.