Xwift

Chauffeurs gezocht in de pers
Transportbedrijf Xwift deed in augustus 2018 beroep op Fantastic om zijn employer branding een boost te geven. De transporteur zocht namelijk chauffeurs voor zijn trucks … en wel snel! Er werd een creatieve campagne bedacht, billboards gemaakt en advertentieruimte geboekt. Het enige wat nog ontbrak was de link naar de pers. Wavemakers to the rescue! Visibiliteit in de media moest de interesse bij potentiële kandidaten aanwakkeren. Ontdek hier hoe we gas geven voor Xwift.
25 nieuwe chauffeurs aanwerven is geweldig maar journalisten zijn vooral op zoek naar dat tikkeltje extra. Door de groei en de bedrijfsresultaten te benadrukken in combinatie met de creatieve HR-aanpak van Xwift, creëerden we nieuwswaarde. De CEO van het bedrijf werd klaargestoomd voor persinterviews met een Q&A waarin we de communicatieboodschappen definieerden. Tijdens een persconferentie kregen de journalisten de kans om kennis te maken met het bedrijf en de medewerkers.
“Dat De Tijd, het VTM-nieuws, Kanaal Z en Q-music tegelijkertijd over ons zouden spreken, had ik nooit verwacht!”
€ 175.000
x4
VTM Nieuws, de gespecialiseerde en regionale pers, en zo goed als alle nationale kranten trokken naar Xwift-HQ voor tekst en uitleg. We haalden zelfs de voorpagina van kwaliteitskrant De Tijd. In de weken na de perslancering ontving Xwift vier keer zoveel sollicitaties. De 25 chauffeurs konden meteen aan de slag. Het jaar na deze actie herhaalden we onze persstunt met een andere invalshoek en werd het persbericht van Xwift overgenomen in verschillende vak- en actuamedia.