Careers.

Bij Wavemakers krijgt elke collega de kans om een carrière uit te bouwen. Van stagiaire tot director, onze gemene deler is de passie voor PR.

Onze 
vacatures.

PR Account Manager

Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en communicatie. Ons team van gedreven PR professionals zorgt elke dag voor een tsunami in de pers en op social media. Met een strategische aanpak en een stevige dosis creativiteit leveren we keer op keer geslaagde PR & Influencer campagnes af en onderhouden we intensief persrelaties voor onze klanten.

Ons schip vaart op volle koers voor zowel grote internationale klanten als sterke Belgische merken en start-ups waaronder LEGO, Durex, Coolblue, Durabrik, Pizza Hut, ZEB, Special Olympics Belgium en de Belgische Mucovereniging. Een zeer divers portfolio waarvoor we met plezier de zeilen hijsen!

Wij verhuizen binnenkort naar ‘Het Landhuis’ waar we mee bouwen aan de beste werkplek van het Waasland, pal tussen Antwerpen en Gent. Ons gloednieuw kantoor in het hart van Sint-Niklaas heeft een ondergrondse parking voor de deur én is makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. En, oh ja, vergaten we nu nog te vertellen dat Soep&Zoet, dé brunchbar van Sint-Niklaas, onze buren worden?

Wavemakers breidt uit en is daarom op zoek naar een PR professional die het dynamisch bedrijf verder wil helpen groeien. Ready to Make.Things.Move together?

De uitdaging: 

  • Het is jouw passie om pers- en communicatiecampagnes uit te denken. Je combineert hiervoor steeds een solide strategie met een creatieve invalshoek.
  • Je voelt je tijdens een pitch als een vis in het water en biedt een antwoord op de communicatievraagstukken van onze klanten.
  • Je hebt de nummers van de key journalists maar uit jouw contactenlijst op te vissen.
  • Onze klanten kunnen op jou rekenen. Je bent hun rots in de branding en begeleidt de lopende projecten feilloos.
  • Nieuwswaarde detecteren en omtoveren tot een foutloos persbericht is helemaal jouw ding.
  • Je werkt samen met onze partneragentschappen in Nederland, Frankrijk & beyond om internationale campagnes die Belgische je-ne-sais-quoi  te geven.
  • Je werkt gestructureerd, resultaatgericht en levert kwalitatief werk, zelfs als er verschillende projecten op de agenda staan.

De PR account manager die wij zoeken:

  • Een teamplayer met eigen netwerk dat je verder wil uitbouwen.
  • Je beschikt over een Bachelor of Master diploma in een communicatie gerelateerde studierichting en hebt minstens 5 jaar relevante ervaring, liefst aan bureauzijde.
  • Je bent een kei in projectmanagement: je brengt structuur en plant met oog voor detail zonder het groter geheel te vergeten.
  • Je bent gedreven en wil je vastbijten in een groeiend bedrijf, waardoor je ook jezelf ten volle kan ontwikkelen.
  • Goeiedag/Bonjour/Hello: je bent vlot drietalig.
  • Je hebt een goede pen en weet als geen ander interessante nieuwsopportuniteiten voor klanten te identificeren.

Waarom je voor Wavemakers moet kiezen:

  • Je komt terecht in een omgeving die bruist van energie. Je krijgt een unieke kans om deel uit te maken van ons kernteam en samen de standaard voor PR te bepalen. Make.Things.Move! 
  • Je komt terecht in een omgeving waar je echt zelfstandig je ding kan doen. If we shine, you shine.
  • Wavemakers streeft naar een open en transparante werkomgeving, waarin je de kans krijgt om jezelf te ontplooien. Om deze groeimogelijkheden te stimuleren, is er een opleidingsbudget voorzien.
  • Je krijgt een aantrekkelijk loonpakket met extralegale voordelen zoals een bedrijfswagen, tankkaart, ecocheques, …
  • Je hebt een flexibel uurrooster (in combinatie met telewerk) zodat je een goede balans kunt vinden tussen je werk en je vrije tijd.
  • We krijgen het vertrouwen van enthousiaste klanten uit zeer diverse sectoren: travel, care, sport, lifestyle, cultuur, corporate,… Diversity rules!
  • In enkele jaren tijd is Wavemakers een sterk begrip geworden. Ready to write the next chapter TOGETHER?

Stuur ons je verpletterend CV en dito motivatiebrief door via info@wavemakers.eu

Apply for an internship

Je bent een gedreven laatstejaarsstudent(e) uit een communicatieopleiding (public relations, communicatiemanagement, communicatiewetenschappen …) en wilt de PR-wereld vanop de eerste rij leren kennen?

Gaat jouw hart sneller slaan bij het zien van een geslaagde PR-campagne? Volg je de actualiteit op de voet? Scrol je in bed nog even door je Instagram feed op zoek naar de nieuwste influencers? Dan ben jij de stagiair die wij zoeken. 

Wij bieden de volgende stageactiviteiten aan voor een minimale stageperiode van 7 weken:

  • Opstellen persbericht en copywriting teksten 
  • Monitoring artikels, opzoeken en mediawaarde berekenen
  • Vertalen brontekst ENG/FR naar NL
  • Persdatabase onderhouden
  • Versturen persbericht en opvolgen
  • Contact met journalisten en influencers
  • Opmaak PR-plan
  • Q&A opstellen
  • Onderhoud website en sociale media 

Stuur ons je verpletterend CV en dito motivatiebrief door via info@wavemakers.eu.

Apply for our Young Professionals Program

Je hebt een bachelor- of masterdiploma Communicatie op zak maar wilt je kennis aanvullen met relevante ervaring binnen de PR-sector? Bij Wavemakers stomen wij jou tijdens een betaalde stage van zes maanden klaar voor het echte werk. Want dat leer je al doende, toch?  Via het ‘Young Professionals Program’ kom je terecht in een omgeving die bruist van de energie. Je krijgt een actieve rol in ons team en kunt rekenen op de steun van collega’s die jou wegwijs maken. Je zal snel veel verantwoordelijkheid krijgen voor enthousiaste klanten uit zeer diverse sectoren: travel, care, fashion, cultuur, corporate … Diversity rules! 

Wij bieden de volgende stageactiviteiten aan:

  • Opstellen persbericht en copywriting teksten
  • Monitoring artikels, opzoeken en mediawaarde berekenen
  • Vertalen brontekst ENG/FR naar NL
  • Persdatabase onderhouden
  • Versturen persbericht en opvolgen
  • Contact met journalisten en influencers
  • Opmaak PR-plan
  • Q&A opstellen
  • Onderhoud website en sociale media

Wie wij zoeken

Om ons team te versterken, zijn wij altijd op zoek naar opkomend talent dat wil meeschrijven aan het succesverhaal van Wavemakers. Wie weet word je na deze stage onze vaste collega!

  • Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands en een goede kennis van het Frans en Engels
  • Je volgt de actualiteit op de voet
  • Je beschikt over een vlotte pen
  • Je kunt zelfstandig werken aan een project
  • Je bent gedreven en wilt je vastbijten in een groeiend bedrijf, waardoor je ook jezelf ten volle ontwikkelt

Stuur ons je verpletterend CV en dito motivatiebrief door via info@wavemakers.eu.

 

 

Spontaneous application

Momenteel hebben wij geen openstaande vacatures. Maar … laat dat jou vooral niet beletten om ons te overdonderen met je CV en motivatiebrief. Bezorg ze ons via info@wavemakers.eu.

Wavemakers groeit en is in enkele jaren tijd een sterk merk geworden. Toch staan we pas aan het begin van ons verhaal. Ready to MAKE.THINGS.MOVE. and write the next chapter TOGETHER?

 

Ready to
Make.Things.Move. together?

Stuur ons je verpletterend CV en motivatiebrief door.
Do not forget: enthusiasm is contagious!

News.

Hoe een succesvolle digitale persconferentie organiseren?

Hoe een succesvolle digitale persconferentie organiseren?

Virtuele persconferenties. Het werd door de coronacrisis een vast begrip in de mediawereld. Het is een ideale manier om je nieuwswaarde tot bij de media te brengen. Maar hoe organiseer je dat nu zo’n succesvolle digitale persconferentie? Wavemakers has got you covered...

Lees meer
Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

Wavemakers scheert hoge toppen in Effie-Index

Erkenning voor doeltreffende perscommunicatie Great news! Wavemakers staat op nummer 3 in de Belgische Effie-ranking voor de meest doeltreffende agentschappen van 2020. We zijn bovendien het enige PR-bureau in de top 20 en staan fier te blinken tussen enkele grote...

Lees meer
Make.Things.Move op stage bij Wavemakers

Make.Things.Move op stage bij Wavemakers

In aanloop naar mijn laatste jaar communicatiemanagement ging ik in de database van de hogeschool op zoek naar leuke stageplaatsen. Mijn doel was een bedrijf te vinden waar ik op drie maanden tijd zoveel mogelijk zou bijleren. Ik opteerde dan ook niet voor een...

Lees meer

Let's connect: