Contacteer ons

Callant

Challenge.

Callant werd opgericht in 1991 door Peter Callant. Met meer dan 30 jaar ervaring in de verzekeringswereld, is het bedrijf met meer dan 140 medewerkers vandaag uitgegroeid tot één van de 10 grootste, onafhankelijke makelaars van het land. Callant geniet naamsbekendheid in West- en Oost-Vlaanderen, maar wil daarin groeien.

Callant wil top of mind worden bij iedereen over heel Vlaanderen die financiële dienstverlening nodig heeft, zowel bij particulieren als in de bedrijfswereld. Dankzij overnames en het activeren van nieuwe activiteiten is Callant ondertussen naast verzekeringen bovendien ook actief als financieel adviseur en kredietmakelaar. Een one-stop-shop dus voor alle financiële vraagstukken.

PR werd door Callant gezien als de ideale manier om meer naamsbekendheid te genereren, en dat ook buiten de voor hen vertrouwde kringen (in de financiële- en de sportwereld).

Media aandacht.

Made-in, De Tijd, trends.knack.be, dvo.be, kmoinsider.be, HLN, hln.be, nieuwsblad.be, Play Nostalgie, Bruzz Radio, Q music, De Zondag, spaargids.be, livios.be, FD Magazine, De Verzekeringswereld,…

Results.

Aantal publicaties

28

Aantal broadcast fragmenten

10

Totaal bereik

+6.9 M

Mediawaarde

326K euro

Peter Callant,

Oprichter en zaakvoerder

“Via een gezamenlijke klant, Oxford Bikes, kwamen we in contact met Wavemakers. De resultaten van hun werk voor hen, leken veelbelovend en dus schakelden we hen ook in om Callant te ondersteunen op PR vlak. Na ruim een half jaar samenwerken zijn we zeer tevreden met de resultaten én met de manier van samenwerken. Het contact met Nele en Kristof is altijd zeer aangenaam en verhelderend. Wij zijn zelf geen specialist in PR of communicatie. Wij focussen ons immers dag in dag uit op het ontzorgen van onze eigen klanten. De ervaring en het uitgebreid netwerk van de specialisten van Wavemakers maakt vandaag het verschil voor ons”

Aanpak.

Image Text Icon

Strategie.

Tijdens een strategische workshop bepaalden we samen met het uitgebreide managementteam van Callant de verhaallijnen van de organisatie. Die verhaallijnen geven vorm aan het imago dat Callant in de toekomst wenst uit te stralen. Waar het merk voorheen vooral werd gelinkt aan sportsponsoring en de zuivere verzekeringswereld, creëerden we een veel breder verhaal.

De WHY van Callant kreeg ook duidelijk vorm. Als financieel expert verzekert het voor klanten financiële gemoedsrust, zekerheid over de levensstandaard in de toekomst ook. Het familiale karakter van de onderneming kreeg een gezicht naar buiten toe, gecombineerd met een verhaal van groei en ambitie.

Tijdens de strategische sessie werd zo de basis gelegd voor een gestructureerde PR- en communicatie aanpak. Vervolgens werd een jaarplan ontwikkeld voor Callant om de ware identiteit breed te communiceren.

Image Text Icon

PR.

Via verschillende mediacampagnes brachten we de juiste verhalen tot bij de juiste journalisten. Om het ambitieuze karakter van de onderneming in de verf te zetten, verspreidden we diverse corporate persberichten over de overnames. Die werden ook regionaal in de media gebracht om zo (potentiële) klanten en mogelijke nieuwe werknemers op de hoogte te brengen.

Daarnaast gingen we dieper in op de twijfels en problemen die Callant als dienstverlener kan wegnemen voor klanten. Dat door die eerst en vooral te bevragen via een representatief consumentenonderzoek en zo ook te kunnen benoemen. Zo leerden we bijvoorbeeld dat veel Belgen schrik hebben om een lening aan te vragen, iets waar Callant als kredietmakelaar een perfect antwoord op weet te bieden.

Via newsjacking zetten we dan weer nieuwe producten in de markt. Naar aanleiding van de vele valpartijen in het wielervoorjaar brachten we het verhaal uit van de fietsomniumverzekering. Ex-profrenner Peter Van Petegem – momenteel aan de slag bij Callant – vertelde het verhaal in diverse media.

Related cases.

More than 50 satisfied clients