Contacteer ons

BMB Bouwmaterialen

Challenge.

BMB Bouwmaterialen is dé partner voor elke bouwprofessional en zelfbouwer die voor een duurzaam en kwalitatief resultaat gaat. En de groep heeft ambitie. De distributeur van bouwmaterialen wil twintig vestigingen in België tegen 2025 om zo marktleider te worden. Vandaag telt het reeds 15 locaties, waar 320 medewerkers actief zijn. 270.000 orders worden er elk jaar verwerkt. Zo rijden 60 vrachtwagens dagelijks rond op Vlaamse wegen richting werven.

Om die ambitie wereldkundig te maken en ook de awareness rond het merk te vergroten, werd en wordt beroep gedaan op Wavemakers. Voor we naar buiten kwamen met het verhaal werd echter eerst het verhaal op punt gezet.

Media aandacht.

Kanaal Z, Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, ATV, Gazet van Antwerpen,
Flows, Bouwkroniek, Made in Antwerpen, De Vlaamse Ondernemer, …

Results.

Aantal perspublicaties.

46

Totaal bereik

+7,3M

Totale mediawaarde

+203K euro

Sietske Poppe,

Marketing Manager bij BMB Bouwmaterialen

“Het motto van BMB Bouwmaterialen is ‘doen we’ en dat zoeken we ook in de partners waar we mee samenwerken. Wavemakers heeft net zoals ons deze ‘doen we’ mentaliteit. Geen vraag te klein of te groot, met veel enthousiasme pakken ze onze vragen op en begeleiden ons daarbij door heel het proces.”

Aanpak.

Image Text Icon

Strategie.

Tijdens verschillende strategische sessies werden de belangrijkste verhaallijnen gedetecteerd en gevoed. Vooraf werden uitgebreide kwalitatieve interviews afgenomen met klanten, om zo een helder beeld te krijgen van hun noden en verwachtingen. Zo werd duidelijk dat een snelle en flexibele levering prior nummer één is voor aannemers. Naast de beschikbaarheid van topmerken, het warme onthaal en de expertise van de medewerkers om zo de klanten te ondersteunen, … Met deze verhaallijnen gingen we vervolgens aan de slag om gaandeweg het juiste imago op te bouwen.

Image Text Icon

PR.

De opening van de nieuwe vestiging in Antwerpen was het startschot voor een brede communicatie vanuit BMB Bouwmaterialen. De ligging, aan de kade, bleek een uitgelezen opportuniteit om media-aandacht te genereren. De bouwmaterialen worden er zoveel mogelijk aangevoerd over het water.

Zo slaagt BMB Bouwmaterialen erin om 1000 zware vrachtwagens per jaar van de Antwerpse wegen te houden en wordt een snelle en flexibele bevoorrading van de werven in centrum Antwerpen veel eenvoudiger. De nieuwe vestiging ligt op 4 kilometer van de Grote Markt.

Tijdens een tweede persmoment werden fietsleveringen in het centrum van de stad gelanceerd. Opnieuw een oplossing om snel en efficiënt te leveren. Stapsgewijs werden ook tal van overnames wereldkundig gemaakt: Gedimat in Aartselaar, Van der Gucht in Temse, Bouwgroep Turnhout, Bouwgroep Hasselt en Bouwgroep Ravels.

Image Text Icon

Storytelling.

Voor het openingsevent voor de klanten en de medewerkers schreven we de speech van de CEO. Zo gaven we meteen heel helder mee waar BMB Bouwmaterialen voor staat en waar het naartoe wil. Een geslaagd event, waar ook de corporate brochure die werd geschreven door Wavemakers aan iedereen werd meegegeven.

Related cases.

More than 50 satisfied clients