Contacteer ons

KDB Cup

Challenge.

Voor een zevende keer ondertussen al werd in Drongen bij Gent de KDB Cup georganiseerd. KDB, dat zijn de initialen van niemand minder dan de aanvoerder van de Rode Duivels, wereldster Kevin De Bruyne. Het evenement is ondertussen omgedoopt tot de Champions League van de jeugdtoernooien. De grootste clubs ter wereld waaronder Barcelona, Manchester City en Chelsea sturen er hun jonge toppers (jonger dan 15 jaar) naartoe om het tegen mekaar op te nemen.

Naast de voetbalsterren van morgen is het door de jaren heen ook een hotspot geworden voor bekende voetballers van vandaag en vroeger. Zowel uit binnen- als uit buitenland. Zo maakte dit jaar onder meer wereldster Wayne Rooney zijn opwachting, om er de kunsten van zijn zoon – spits bij Manchester United – te komen bewonderen.

De vorige editie barstte al uit de voegen met 10.000 bezoekers en de verwachting was dit jaar zeker niet anders, wat het zelfs voor een ervaren eventbureau met indrukwekkend track record als Fast Forward tot één van hun hoogtepunten van dit jaar maakte.

Om alle media uit zowel binnen- als buitenland een weekendlang te managen, deden Fast Forward en het organisatiecomité een beroep op Wavemakers. Alsook voor de bekendmaking van het event zelf, en het verspreiden van het last-minute nieuws dat Kevin De Bruyne himself zijn opwachting zou maken in de gemeente waar hij als jonge voetballer zelf aan zijn carrière begon.

Media aandacht.

Nationaal: Sportweekend, VTM Nieuws, sporza.be, MNM, AVS, Het Nieuwsblad, HLN, vrtnws.be, menstyle.be, voetbalprimeur.be, GvA, HBvL, De Zondag, uitinvlaanderen.be, eventnews.be,…

Internationaal: L’Équipe, Ballon d’Or Magazine, Journal Mosaïque Tunesie, Releva España,…

Results.

Aantal publicaties

+40

Totaal bereik

14 M

Mediawaarde

600 K euro

Paul Naudts,

Oprichter & voorzitter KDB Cup

“De proactiviteit, de professionaliteit, het inspelen op en het creëren van actualiteit. Kwaliteiten van Wavemakers die helemaal tot hun recht kwamen op de 7de editie van onze KDB Cup. De pers voelde zich welkom, wij extra geruggensteund. Dit alles in een prima wisselwerking met ons vrijwillig communicatieteam. Zo werd ons tornooi ook op communicatief vlak een hoogvlieger.”

Aanpak.

Image Text Icon

PR.

De KDB Cup heeft ondertussen een flinke reputatie opgebouwd, zowel in binnen- als in buitenland: bij voetballiefhebbers, bij het brede publiek en ook bij de media. Met een persuitnodiging volgestouwd met de nodige (praktische) info werden journalisten warm gemaakt om zich officieel aan te melden voor een toegangsticket. In een persdossier vonden ze alles terug wat ze nodig hadden om twee dagen lang hun weg te vinden en er zo de leukste verhalen te kunnen sprokkelen

Tijdens het event was Wavemakers een weekend lang aanwezig om journalisten te ontvangen, wegwijs te maken en de juiste mensen voor hun micro, camera en stylo te krijgen (en dezelfde journalisten op een afstand te houden wanneer nodig).

Een ploeg van Sporza kwam er twee dagen lang bivakkeren voor een uitgebreide reportage, een Franse journalist met fotograaf van de gerenommeerde sportkrant L’Equipe kwam er materiaal ophalen voor een magazineverhaal van liefst zes pagina’s, krantenjournalisten en vooral fotografen laveerden tussen de vele voetbalsupporters voor quotes en kiekjes van bekende en minder bekende voetballiefhebbers.

Al wie op zondag naar de velden van KVE Drongen kwam én minder dan 16 jaar oud was, maakte kans om Kevin De Bruyne himself te ontmoeten. Elk van hen kreeg een witte enveloppe bij het binnenkomen en in 100 van die enveloppes zat een golden ticket. Enkele uren later arriveerde Kevin De Bruyne zelf, onder massale media-aandacht uiteraard.

De Rode Duivel nam alle tijd om met spelers, vrijwilligers (bijna 400 waren er in de weer dat weekend), trainers, sponsors, en de gelukkige golden ticket-winnaars te praten. Even nam hij tijd voor een kort tv-interview, in alle rust. De Bruyne keek nog naar het einde van de finale, deelde de bekers mee uit en vertrok met de glimlach.

12.000 bezoekers in totaal, 90.000 online kijkers in 110 verschillende landen dankzij de beelden van hoofdsponsor VEO, 70 nationale en internationale scouts, 220 vermoeide jeugdspelers, 70 coaches, massale mediacoverage, … ook de ouders van De Bruyne – een weekend lang mee in de weer als vrijwilliger – zagen dat het andermaal goed was.

 

Related cases.

More than 50 satisfied clients