Contacteer ons

WARP

Challenge.

Kunstenplatform WARP opent de vijfde editie van Coup de Ville. Van 13 april tot 19 mei 2024 palmt het kunstenparcours hartje Sint-Niklaas in met zijn nieuwe tentoonstelling. ‘Artists & Athletes: The Hill They Climb’ toont kunstinstallaties en -uitvoeringen verspreid over negen bijzondere locaties. Tijdens de tentoonstelling kan je de werken van zo’n veertig lokale en (inter)nationale kunstenaars én sporters bewonderen.

Voor de (boven)lokale positionering in de media van deze bijzondere tentoonstelling zocht en vond WARP in Wavemakers de geschikte partner. Het doel? Sint-Niklazenaars, kunstliefhebbers en sportievelingen activeren om de expo te bezoeken.

Media aandacht.

Radio 2, theartcouch.be, Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, wattedoen.be, okv.be, de-lage-landen.com, De Standaard, The Art Couch, Plus Magazine, TV Oost, MNM, etc.

Results.

Aantal publicaties

+40

Totaal bereik

+6 M

Mediawaarde

200K euro

Stef Van Bellingen,

Curator Coup de Ville

“Met Wavemakers als partner voor visibiliteit kan ik gerust zijn. Ze voelen perfect aan welke werken en kunstenaars de aandacht van journalisten kan trekken en weten dat ik in volle opbouw van de tentoonstelling weinig tijd heb. Ik hoef hun teksten niet na te lezen”

Aanpak.

Image Text Icon

Strategie.

Tijdens een intensieve kick-off meeting definieerde het team van Wavemakers samen met de curator de verschillende invalshoeken om media in de sector kunst, toerisme, sport, regio en lifestyle te bereiken, dit zowel regionaal als nationaal. Rekening houdende met het beperkte budget werd een gericht plan uitgewerkt om zo een gestructureerde PR- en communicatie-aanpak uit te rollen en stelselmatig visibiliteit te genereren, zowel in de aanloop van het kunstenparcours als gedurende de looptijd.

Image Text Icon

PR.

Ruim lange tijd op voorhand, zodra het campagnebeeld voorhanden was, stuurde Wavemakers een save-the-date uit naar de verschillende media om het kunstenparcours tijdig op de redactionele agenda’s te krijgen. Journalisten werden uitgenodigd en ervaarden de expo tijdens een exclusieve persvoorstelling onder begeleiding van de curator en verschillende kunstenaars. Uitagenda’s zoals wattedoen.be en uitinvlaanderen.be kondigden het parcours aan en Radio 2 maakte een uitgebreide reportage op de dag van de opening. De Standaard Weekend en De Zondag publiceerden mooie artikels tijdens het openingsweekend.

Related cases.

More than 50 satisfied clients