Contacteer ons

Lease a bike

Challenge.

Lease a Bike is een snel groeiende speler in de Belgische fietsleasewereld. Het maakt deel uit van mobiliteitsaanbieder Pon en heeft als doel om fietsleasing beschikbaar te maken voor bedrijven en werkende mensen in Europa. Vandaag hielp Lease a Bike al in 20.000 bedrijven zo’n 150.000 klanten in België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk aan een leasefiets. Wavemakers ging in 2021 aan de slag als partner van Lease a Bike.

Persactie uit 2021: “Wil je een dure fiets? Vraag het aan je baas”

Media aandacht.
Kanaal Z, Canal Z, Het Laatste Nieuws, Gazet van Antwerpen, Nieuwsblad.be, LeSoir.be, JOE, Jobat.be, Flair.be

Persactie uit 2022: Van Marcke zet ruim 100 werknemers op de fiets via Lease a Bike

Media aandacht.
De Zondag, Madein.be, Het Nieuwsblad, HRMagazine.be, Krant van West-Vlaanderen, HLN.be, ZigZagHR.be, …

Results.

Aantal publicaties 2021

15 online artikels, 14 printartikels en 4 radio- en TV-uitingen

Aantal publicaties 2022

9 online artikels en 5 printartikels

Totaal bereik 2021

7M

Totaal bereik 2022

4M

Sara Benzerga,

Marketing Manager BE

“Samenwerken met Wavemakers is als dansen op de muziek van een weloverwogen strategie. Ze zijn meesters in het vertalen van onze visie naar een strategisch plan dat ons altijd een stap vooruit brengt. Met hun doordachte aanpak creëren ze een krachtige synergie die ons succes naar nieuwe hoogten brengt.”

Aanpak.

Image Text Icon

Strategie.

In het eerste jaar bestond de strategie er in om de voordelen van fietsen naar het werk, fietsleasing en dan meer bepaald van Lease a Bike voor werknemers in de verf te zetten. Hiervoor lieten we een grootschalig onderzoek uitvoeren bij werknemers naar onder meer de voordelen van fietsen naar het werk voor onze fysieke én mentale gezondheid, onze portemonnee, minder filetijd en parkeerproblemen, …

In het tweede jaar van onze samenwerking kwam de focus meer te liggen op het verhogen van de naamsbekendheid van Lease a Bike. Dus van “een fiets leasen is een goed idee” naar “Lease a Bike is dé partij bij uitstek om een fiets te leasen.” Hiervoor gingen we op zoek naar interessante lokale klantverhalen, telkens Lease a Bike-succesverhalen om uit te spelen.

We lieten een online enquête onderzoek uitvoeren bij zowel 1.000 Vlaamse als 1.000 Franstalig Belgische werknemers. We bevroegen hen naar hun pendelgedrag, hun kennis van fietsleasing en de voor- en nadelen van fietsen naar het werk. De resultaten uit dit onderzoek konden we gebruiken voor vijf persberichten.

Image Text Icon

PR 2021

In het eerste jaar van onze samenwerking verwerkten we de onderzoeksresultaten in vijf verschillende persberichten. Telkens werd één voordeel van ‘fietsen naar het werk’ belicht. We zochten ook professoren/experten die onze boodschappen kracht konden bijzetten.

Voor de eerste persactie; “Wil je een dure fiets? Vraag het aan je baas” verwerkten we zowel resultaten uit ons onderzoek met eigen cijfermateriaal van Lease a Bike. Zo waren er onder meer cijfers over de populariteit van leasefietsen die voornamelijk privé gebruikt worden. We zochten een interessant klantverhaal waar zowel een woordvoerder van het bedrijf als werknemers met een leasefiets konden getuigen over het gebruik van hun leasefiets en de voordelen er van.

Deze aanpak resulteerde in persaandacht in zowel regionale als nationale media, bijvoorbeeld in economische, HR maar ook lifestylemedia. In totaal waren er 33 media-uitingen waaronder 15 online artikels, 14 printartikels en 4 radio- en TV-uitingen.

Image Text Icon

PR 2022

In het tweede jaar van onze samenwerking speelden we interessante lokale klantverhalen, telkens Lease a Bike-succesverhalen, uit in de pers.

Zo sloot Van Marcke, de sanitair- en verwarmings-specialist, op enkele maanden tijd meer dan 100 bedrijfsfietscontracten af voor zijn werknemers via Lease a Bike. Naast de motivatie van Van Marcke om voor fietsleasing en Lease a Bike te kiezen, werden de verschillende voordelen van fietsleasing voor de werknemers belicht. Dit gebeurde aan de hand van de onderzoeksresultaten, maar voornamelijk met interessante getuigenissen van werknemers. Zo was er Fabienne die maandelijks 150 euro uitspaarde aan brandstofkosten, werkte aan haar fysieke en mentale gezondheid én geen tweede gezinswagen meer nodig had dankzij haar leasefiets.

Zowel regionale als nationale media berichtten hierover, met 14 artikels als resultaat.