Contacteer ons

Babylon Loveshop

Challenge.

Babylon Loveshop is expert in… erotisch plezier. Sinds de opening van hun eerste winkel in Lille in 2006 is het Frans-Belgische merk non-stop blijven groeien. Ondertussen zijn er 10 fysieke winkels in België en Frankrijk, evenals een webshop.

Onze samenwerking startte in 2019 met een persbericht over de overname van Pabo: het begin van Babylon Loveshop in Vlaanderen. Sindsdien doet Babylon Loveshop in heel België een beroep op Wavemakers voor de uitbouw van een bredere merkbekendheid. Een belangrijke missie van de groep is het doorbreken van de vele taboes rond seks. Een paar opvallende PR-initiatieven maakten dat meer dan duidelijk.

Media aandacht.

Metro (NL/FR), Marieclaire.be (NL/FR), Flair (NL/FR + online), Femmes d’Aujourd’hui, Gael.be, Nina, Nostalgie, Joe, P-Magazine.be, Het nieuwsblad (online en offline), Het Laatste Nieuws, Hln.be, Hbvl.be, Gva.be, Billie, Goed Gevoel, Radio 2 Antwerpen, Sudpress, Sudinfo.be, La Dernière Heure…

Results.

Aantal publicaties

139

Totaal bereik

38M

Mediawaarde

€1M

Maxime Figula,

Marketing Manager

“Na een aantal jaar op ad hoc basis te hebben samengewerkt, heeft Wavemakers zich gevestigd als een belangrijke partner in onze marketingstrategie.”

Aanpak.

Image Text Icon

PR.

Via online bevragingen, kwamen we samen met Babylon Loveshop meer te weten over de seksuele gewoontes van de Belgen. We deden een onderzoek in 2019 en herhaalden dit drie jaar later, in 2022. Zo konden we duidelijk evoluties zien. Bij de eerste bevraging werkten we een persoffensief uit, bij de tweede deden we dat opnieuw.

Bij de overname van Pabo en de opening van de Babylon Loveshops in Vlaanderen zetten we samen een grote actie op poten. De eerste 50 klanten die tijdens het openingsweekend hun oude seksspeeltje binnenbrachten, kregen een nieuwe. Gratis. Wavemakers maakte het wereldkundig, wat resulteerde in ellenlange rijen voor de winkels van Wetteren, Roeselare en Aartselaar.

De jaren nadien gaven we een aparte invulling aan bijzondere dagen. Valentijn uiteraard, Wereld Orgasme Dag ook. Black Friday werd omgedoopt tot Dark Friday, … De opeenvolgende perscampagnes leverden veel aandacht op in zowel lifestyle-, actua- als vakpers. Zowel in Wallonië als in Vlaanderen.

Journalisten ontvingen tussendoor ook producten die ze konden uittesten. Eerder dit jaar konden ze zo zelf ervaren wat ’s werelds eerste masturbatiedouchekop voor hen kon betekenen. De Womanizer Wave is het resultaat van een samenwerking tussen het internationale genotmerk Womanizer en hansgrohe, producent van badkamerproducten. De spetterende woordspelingen mag je er zelf bij bedenken.

Opvallende ook nog, dit jaar: de allereerste erotische automaat,  op de weide van So W’Happy in Rongy. Het festivalvriendelijk gamma bestond uit accessoires – zoals gezichtsmaskers, konijnenoortjes – sextoys die de nachten op de camping spannender maken en voorbehoedsmiddelen. Ook dit werd uitgebreid opgepikt door de media.