Contacteer ons

Cupra

Challenge.

CUPRA is als Spaanse nieuwkomer op de automarkt een onconventioneel challengermerk dat emotioneel design, elektrificatie en prestaties combineert. De bijzondere CUPRA-modellen, zoals de Born en Formentor, zijn meer dan een knipoog naar de stad waar het allemaal begon: Barcelona. CUPRA is hét automerk voor diegenen die zich willen onderscheiden van de massa, dé auto bij uitstek voor sportieve city-drivers, die anders durven zijn.

Een duidelijke doorvertaling van het merkverhaal was nodig om ook in België de naamsbekendheid te vergroten. Daarvoor deed CUPRA een beroep op Wavemakers. Zowel voor het strategische luik als voor de uitrol via PR en influencer marketing.

Media aandacht.

Hln.be, Sporza/Sportweekend, Sudinfo.be, Dhnet.be, Flair.be, Fleet.be, Menstyle.be, Autofans.be, Pub.be, Tennisplaza.be, Made-In.be, Bruzz, ATV, De Standaard, La Dernière Heure, …

Results.

Aantal publicaties

65

Totaal bereik

11,1 M

Mediawaarde

340K euro

Yves Melotte,

Marketing Project Manager, CUPRA

“De mensen van Wavemakers denken steeds strategisch mee. Zo kwamen we tot duidelijke verhaallijnen die als een rode draad doorheen al onze acties lopen. Hun directe to-the-point communicatie zorgt er voor dat de zaken steeds vooruit gaan. De gedrevenheid en het ownership van het team van Wavemakers maakt dat projecten steeds worden opgeleverd binnen de voorziene timing en we krijgen ook steeds een duidelijke reporting, mét learnings erbij na elke campagne. Samengevat: we zijn meer dan tevreden.”

Aanpak.

Image Text Icon

Strategie.

Tijdens een intensieve workshop definieerden vertegenwoordigers van CUPRA samen met Wavemakers drie verhaallijnen die de identiteit van het automerk samenvatten én volledig in lijn liggen met de baseline van het merk: dare to stand out. Eens die verhaallijnen uitgeklaard waren, werd een gericht plan uitgewerkt om zo een gestructureerde PR- en communicatie-aanpak uit te rollen en stelselmatig hun imago te ontwikkelen.

Om aansluiting te vinden bij de juiste doelgroep(en) werd eveneens op gerichte manier gezocht naar de juiste ambassadeurs voor het merk, de CUPRA Tribe members. Dit rekening houdend met relevante social media parameters (bereik, engagement, credibility) en perspotentieel. Zo werden naast padelspelers Helena Wyckaert & Maxime Deloyer ook top-DJ Amber Broos en choreograaf Joffrey Anane aan boord gehaald.

Image Text Icon

PR.

Wavemakers werkte persacties uit om de meerwaarde van de CUPRA Tribe members zo goed en breed mogelijk te gebruiken. Voor Helena Wyckaert organiseerden we een exhibitiematch met Sabine Appelmans. Samen met Amber Broos, lanceerden we tips om de geluidsinstallatie van je auto/CUPRA optimaal in te stellen. Mét het nodige foto- en videomateriaal, uiteraard.
Ook voor partnerships (bijvoorbeeld met de Arenal padel clubs) werkten we persacties uit, inclusief de organisatie van fotoshoot en persmoment. Met de persacties activeerden we verschillende types media die breder gaan dan de klassieke automedia.
Ook de opening van het CUPRA experience center in Brussel, werd via earned media uitgespeeld. De opening van CUPRA GARAGE in the City, met een immersive VR experience was een opportuniteit om het brede publiek te laten kennismaken met waar CUPRA voor staat als merk.
Journalisten werden uitgenodigd en ervaarden de CUPRA Barcelona vibes op tijdens het exclusieve openingsfeest. De revolutionaire nieuwe showroom werd rijkelijk opgepikt in de media.

Image Text Icon

Influencermarketing.

Aan de CUPRA Tribe members werden per campagne verschillende content creators gekoppeld.
Bij de opening van de CUPRA GARAGE in the City werden influencers uitgenodigd om de nieuwe hotspot te leren kennen: mom- & dadfluencers om te posten over de expo, lifestyle- & carfluencers om content over CUPRA GARAGE en het merk CUPRA te delen.
Daarnaast activeerden we influencers om content te delen over de samenwerking tussen CUPRA en Amber Broos. Bijvoorbeeld ter gelegenheid van de bi-monthly CUPRA playlist op Spotify en haar eerste Solo Show in de Waagnatie.
De drie CUPRA Tribe members en 42 influencers zorgden samen voor een geschat bereik van 1,5M, goed voor een mediawaarde van 59K euro.

Related cases.

More than 50 satisfied clients