Herock
Challenge.
Herock® is een lokaal bedrijf uit Hamme dat zich als challenger op de internationale markt van de werkkledij een plek heeft weten te verzekeren. Herock® ontwikkelt robuuste, functionele werkkleding voor professionals in de bouw. Het merk combineert stijl en duurzaamheid met innovaties in materiaal en ontwerp. Er is een uitgebreide lijn van werkkleding en accessoires, die niet alleen optimale bescherming bieden, maar ook het comfort en de bewegingsvrijheid van de drager verbeteren.
Herock® communiceerde veel, maar de boodschappen waren heel divers. Om consumenten duidelijk te maken waar Herock® precies voor staat, was er nood aan een duidelijk merkverhaal.
Daarbij kwam dat het kledingmerk op het vlak van branding zeer afhankelijk is van haar dealernetwerk. Herock® wou hun merkcommunicatie zelf in handen nemen, zodat de vraag naar hun producten nog meer van onderuit zou komen, van de echte vakmensen die dagelijks de werkkledij en -schoenen dragen.
Media aandacht.
Actualiteitsmedia: Sudpresse, HLN, Nieuwsblad, Q-music, dekrantenkoppen.be, TV Oost, newsmonkey.be, GvA,…
Ondernemersmedia: Kanaal Z, Trends, dvo.be, De Vlaamse Ondernemer, made-in, businessam.be,
Lifestyle media: menstyle.be, manoeuvre.be, clint.be,
Vakmedia: bouwenaanvlaanderen.be, aannemer.be, bouwenwonen.net, batichronique, bouwkroniek.be, Bouwkroniek, building-forum.com, Floor Forum,
Marketing media: pub.be
Results.
Aantal publicaties
122
Totaal bereik
9.8 M
Mediawaarde
377K euro
Laurent Van Laere,
zaakvoerder
“Onze samenwerking met Wavemakers heft niet alleen onze zichtbaarheid vergroot, maar heeft ons merk tot leven gebracht op een manier die authentiek en inspirerend is voor onze klanten en partners. Ofwel word je gezien, ofwel ben je gezien!”
Aanpak.
Strategie.
Tijdens een gebalde, maar intensieve workshop definieerden we, samen met de zaakvoerder, marketing manager en sales profielen, de verhaallijnen waarmee ze zich differentiëren van de concurrenten en die de identiteit van het merk samenvatten: Herock® is ontworpen door en voor werklui, Herock® is er voor rebelse durvers en Herock® is een challenger op de markt, de kleine Vlaamse speler die grote, internationale merken durft uit te dagen. Die verhaallijnen werden vertaald in een creatief – en vooral impactvol – PR-plan, dat we stelselmatig uitgerold hebben om het imago van het merk gericht vorm te geven.
PR.
De verhaallijn ‘Herock® voor durvers’ werd uitgespeeld in een eerste persactie, waarbij Herock® als eerste Belgische merk actief werd op het erotisch social media platform OnlyFans. Een marketing expert positioneert het als een slimme marketingkeuze, rekening houdend met hun doelpubliek. De gedurfde keuze voor OnlyFans maakt het nieuws, maar in verschillende publicaties is het niet meer dan een haakje om – met een aantal concrete voorbeelden uit het verleden – aan te tonen dat de ‘bold moves’ van Herock® de marktchallenger alvast geen windeieren gelegd heeft. Integendeel.
In een tweede persactie spelen we de verhaallijn van ‘marktchallenger’ verder uit. Een nieuwe deal met een belangrijke speler in Spanje en Portugal vormt de aanleiding om het internationaal groeiverhaal en de ambitie van Herock® bekend te maken bij het Belgische publiek.
In een derde persactie beklemtonen we dat Herock® kledij functioneel is, weliswaar met een creatieve, gedurfde persinsteek: de bouwvakkersspleet. Via een consumentenonderzoek kwamen we te weten dat zes op tien Belgen zich stoort aan het streepje bloot en dat acht op tien vindt dat het nochtans perfect te vermijden is. Enter: Herock®. De Belgische specialist in werkkledij ontwerpt speciaal werkbroeken met een hogere, elastische tailleband en bovenstukken die gemiddeld 5 à 10cm langer zijn om de onderrug te bedekken. Resultaat? Werklui voelen zich comfortabel en stralen professionaliteit uit. Het onsmakelijke fenomeen heeft dus niets meer met bouwvakkers te maken. Met de oproep voor een nieuwe term ervoor, tonen ze dat ze achter hun doelpubliek staan. Meer nog, dat ze één van hen zijn.
Met een vierde persactie mikken we eerder op vakmedia: vakbladen en platformen die hoofdzakelijk gelezen worden door vaklui uit de bouwsector. Hetzelfde consumentenonderzoek leerde ons dat vaklui voor driekwart van de Belgen meer betrouwbaar overkomen wanneer ze professionele werkkledij en -schoenen dragen. Een nieuw cijfer maakt het nieuws perswaardig en zet vaklui aan het denken.