Contacteer ons

Safety Jogger

Challenge.

Safety Jogger kwam als merk van veiligheidsschoenen op de markt in 2000 en groeide sindsdien uit tot een internationale referentie in meer dan 130 landen. Het merk beschikt ondertussen over een uitgebreid en gevarieerd assortiment met de focus op zowel ‘adventure’, ‘lifestyle’ als ‘work’. Safety Jogger maakt deel uit van het internationaal familiebedrijf Cortina. Het hoofdkantoor is gevestigd in Oudenaarde.

SJ, het lifestylemerk van Safety Jogger, werd in het voorjaar van 2023 gelanceerd. De nieuwe tak van het merk was op zoek naar een PR-partner om via gedegen PR en een influencer aanpak werk te maken van een bredere naamsbekendheid.

Media aandacht.
Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, L’Avenir, La Dernière Heure, Cycling.be, Feeling.be, MAX, Billie, Libelle, Fashionunited.be, Story, …

Resultaten influencers (feb23).
Aantal: 12 (NL/FR)
Bereik: 85,5K
Mediawaarde: €17K
Aantal volgers: 306,4K

Results.

Aantal perspublicaties.

50

Totaal bereik

19.000.000 +

Totale mediawaarde

578.000 euro

Tessa Foubert,

Brand Manager Cortina

“Wavemakers zorgde ervoor dat SJ als nieuw merk in zowat alle Belgische huiskamers werd geïntroduceerd. De passie en punctualiteit van het hele Wavemakers team zijn een constante door de hele samenwerking heen.”

Aanpak.

Image Text Icon

Strategie.

Om inzicht te krijgen in de mogelijkheden en om de PR-acties creatief in te vullen startten we in januari 2023 met een brainstorm. We detecteerden de verhaallijnen die we doorheen het jaar naar de pers zouden pushen. Op basis hiervan werd een creatief PR-plan uitgewerkt.

Image Text Icon

PR.

Op de dag van de ploegvoorstelling van Soudal-Quickstep, begin januari, organiseerden we een eerste push richting de media. Remco Evenepoel droeg er als wereldkampioen de door SJ voor de gelegenheid speciaal ontworpen sneakers met regenboog op.

Een maand later organiseerden we in het schoenenmuseum van het merk in Kruisem een lanceringsevent. De aanwezige journalisten, zowel uit Vlaanderen als Wallonië, konden er tijdens een workshop hun eigen sneakers personaliseren. Er volgde een persbericht, met beelden. We voorzagen even later ook een trend alert rond de wintercollectie van 2023 richting lifestylemedia. Tijdens een fotoshoot met Cameron Vandenbroucke en Tim Merlier nodigden we exclusief een lifestylejournalist uit om een interview met het koppel af te nemen.

Image Text Icon

Influencer marketing.

Safety Jogger werkte reeds samen met de wielerploeg Soudal-Quick-Step. Zo werden drie Belgische wielrenners (Tim Merlier, Julian Alaphilippe en Evenepoel) samen met hun partners ambassadeurs van het nieuwe lifestylemerk. Naast deze drie duo’s werd een samenwerking opgezet met diverse micro- en macro-influencers. Twaalf influencers waren zo aanwezig op het lanceringsevent. We verzorgden de contracten, de briefing en de begeleiding.