Contacteer ons

Libeert

Challenge.

Libeert maakt heerlijke chocoladecreaties voor onder meer de Kerstman, de Paashaas en Sinterklaas én chocoladetabletten voor premium retailmerken en A-merken. Een eeuw lang al tovert het Belgische chocoladebedrijf zo een glimlach op het gezicht van menig chocoladeliefhebber.

Wat in 1923 begon met een kleine zaak in Izegem, is vandaag uitgegroeid tot een wereldspeler in de chocoladesector én de oudste (grote) chocolatier in Belgische handen. Jaarlijks wordt er meer dan 5.000 ton chocolade geproduceerd, goed voor zo’n 60 miljoen chocoladefiguren en -tabletten.

De vierde generatie – Lily, Georges, Désirée en Jerome – laat sinds 2020 een frisse wind door het Belgische familiebedrijf waaien. Om verder te groeien en de naamsbekendheid nog verder op te krikken, doet Libeert sinds 2023 beroep op Wavemakers voor de uitrol van zowel PR- als influencercampagnes.

Media aandacht.

Sudinfo.be, Het Laatste Nieuws, hetnieuwsvanwestvlaanderen.be, Gondola, Nina, Check!, Flair.be, 7sur7, Elle à Table, Made-in, La Dernière Heure, Manoeuvre.be, Story, De Zondag, Nieuwsblad.be,…

Results.

Aantal publicaties

86

Aantal influencers

22

Totaal bereik

22M

Mediawaarde

+600K euro

Lily Libeert,

Co-CEO

“Wavemakers en Libeert? Dat was een match vanaf de eerste ontmoeting! Origineel, uitgewerkt tot in de puntjes, razendsnel in actie, en een communicatie die spot-on is. Ze hebben ons 100-jarig bestaan niet alleen in de spotlight gezet, maar er een schitterend feest van gemaakt. Samen hebben we Magie en Smiles gecreëerd – enthousiast om verder te pionieren.”

Image Text Icon

PR.

We gingen van start met een wel heel bijzondere mededeling. In maart viel co-CEO Lily Libeert in de prijzen op de Gondola Storecheck Personality Awards. Ze mocht er de prestigieuze Personality of the Year-award in ontvangst nemen in de categorie ‘Suppliers’. De concurrentie was niet min. Zo nam ze het op tegen de CEO’s van Mars, Kellogg’s, Coca Cola Belgium en P&G. Het nieuws verspreidden we via een persbericht naar corporate en regionale media.
In het najaar zetten we de lancering van een innovatief product mee in de kijker: twee pinguïns uit chocolade, genaamd Snorky en Splash, mét verrassing binnenin, gemaakt om te dobberen en te smelten in je tas warme melk. Journalisten konden de Hot Chocolate Bomb proeven en schreven er dan ook naar hartenlust over.
Ter gelegenheid van Sinterklaas maakten we aan de media duidelijk wat de bijdrage van Libeert was op 6 december: een ruime waaier aan producten, goed voor zo’n 4 miljoen figuurtjes in melkchocolade, fondant en witte chocolade en vooral heel veel blije gezichten.
In december mocht Libeert dan ook nog eens zijn 100ste verjaardag vieren. We organiseerden een persbezoek aan de fabriek in Komen, in het bijzijn van Prins Laurent. Hij kwam er de nieuwe inpaklijn opstarten: een investering van 4,5 miljoen euro. Goed voor een stevig aantal publicaties.

Image Text Icon

Influencermarketing.

Om de Hot Chocolate Bomb, te lanceren, konden niet alleen journalisten de smaaksensatie proeven. Ook influencers werden hiervoor ingeschakeld. 22 influencers deelden de zoete ervaring op hun TikTok en Instagram kanalen. De influencers werden vooraf op een gerichte manier geselecteerd: momfluencers, foodfluencers en andere hippe influencers kregen een lekker pakketje thuis geleverd. Samen publiceerden ze 34 Instagram Stories, 14 TikToks en 6 Instagram Reels, goed voor een geschat bereik van 470K en een mediawaarde van 34,4K euro.