Contacteer ons

Yally

Challenge.

Net na de zomer van 2022 zetten de beursgenoteerde investeerder TINC en TDP, de infrastructuur joint-venture tussen Belfius en de beursgenoteerde investeringsmaatschappij Gimv, de schouders onder een gezamenlijk initiatief: door het aankopen en energetisch renoveren van bestaande woningen in en rond centrumsteden, wilde men meer mensen de kans geven om comfortabel te wonen en tegelijk te besparen op hun energiefactuur.

De initiatiefnemers klopten in april 2022, vijf maanden voor de lancering, aan bij Wavemakers. Een helder merkverhaal en merkbelofte moesten worden ontwikkeld, het idee moest een merknaam krijgen, een branding, een gloednieuwe website, alsook de lancering van het nieuwe verhaal via earned media.

Media aandacht.

De Standaard, De Tijd, L’Echo, Het Laatste Nieuws, Kanaal Z, Business AM, DVO, Bouwkroniek, Expertise News, Knack Trends, Made-in, …

Results.

Aantal perspublicaties.

43

Totaal bereik

7,3M

Totale mediawaarde

273K euro

Anneleen Desmyter,

CEO Yally

“Omdat Wavemakers van bij de opstart rond de tafel zat en mee de verhaallijnen uitgezet heeft, loopt de samenwerking vandaag ontzettend vlot. Kristof en Nele zijn snelle verstaanders, met een hands-on aanpak, een directe, to-the-point communicatiestijl en een proactieve houding. Exact wat we zoeken in een PR-partner. Met een accountmanager die de touwtjes stevig in houden heeft, kunnen we gerust zijn dat de publicaties goed opgevolgd worden. En dat merk je ook aan de mooie resultaten.”

Image Text Icon

Strategie.

Het succes van Yally zou liggen in het verwerven van het vastgoed, via particulieren, overheden en vastgoedmaatschappijen. Om een goed zicht te krijgen op hun noden en verwachtingen ging Wavemakers met hen praten. De diepte-interviews leverden de nodige inzichten op die vervolgens werden aangescherpt tot heldere strategische verhaallijnen tijdens een workshop.
Op basis van de strategische oefening ontwikkelde het Gentse branding agency Heren Loebas (nu Loobas) de merknaam Yally – wat staat voor ‘Your Ally’ of uw bondgenoot -, alsook de visuele identiteit.

Image Text Icon

Storytelling.

Het verhaal werd meteen uitgeschreven in copy voor de gloednieuwe website, die ondertussen volop in ontwikkeling was door een externe partner. De baseline ‘We empower better living’ zag het levenslicht, gekoppeld aan een duidelijke visie en missie. Yally wil iets in beweging zetten: bestaand vastgoed in Vlaamse steden en gemeenten renoveren tot energie-efficiënte panden. Yally maakt zo huren niet alleen betaalbaar en duurzaam, maar ook zorgeloos dankzij haar all-inservice. Alles werd klaargemaakt voor de lancering.

Image Text Icon

Mediatraining.

De CEO van Yally volgde bij Wavemakers een mediatraining om zo een goed zicht te krijgen op het medialandschap, de manier van werken van journalisten en vooral op de beste manier om zich voor te bereiden op een interview. Met een cameratraining stoomden we haar klaar voor het media-optreden bij de nakende lancering. Er werd een Q&A ontwikkeld die het comfort bood voor de communicatie.

Image Text Icon

PR.

We lanceerden het nieuwe verhaal in primeur in een toonaangevende krant en koppelden er meteen een audiovisueel verhaal aan op een zakenzender op televisie. Op de ochtend van de publicatie stuurden we een persbericht – aangevuld met gepaste fotografie – de wereld in, dat massaal werd opgepikt. We regelden interviews met de CEO met diverse media, en brachten ook werknemers in beeld. Een jaar na de lancering maakten we het nieuws bekend van een kapitaalsverhoging. Eerst via exclusieve interviews in actualiteits- en vakmedia. Nadien opnieuw via een persbericht. Ook brachten we lokale projecten in het nieuws.

Related cases.

More than 50 satisfied clients