Bekende influencers supporteren op Instagram voor @thespecialinfluencers van Special Olympics Belgium
Vier atleten met een verstandelijke beperking delen sinds maandag hun verhalen op een nieuw Insta-profiel, en hebben intussen al meer dan 10.000 volgers!
Brussel, 14 september 2021 – Special Olympics Belgium, de organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, lanceert deze week een nieuwe campagne op Instagram. Hiermee willen ze inclusie en diversiteit in de sportwereld bevorderen. Dat doen ze met het nieuwe Instagram-profiel @thespecialinfluencers, waar vier van hun atleten hun verhalen delen. De campagne loopt sinds maandag 13 september en intussen heeft @thespecialinfluencers al meer dan 10.000 volgers, waaronder Ann Wauters, Simon Mignolet, Thomas Pieters, Pascal Braeckman, Dieter Coppens, Tine De Caigny, Andy Peelman, Evy Gruyaert en Wendy Van Wanten. Er is ook een leuke video gemaakt, waar Eline De Munck mee het gezicht van is.
Tennisspeler Dimitri Claesen, wielrenner Lieven Mels, zwemmer Elias Hendrickx en gymnaste Celine Ramaekers worden influencers en delen via een gezamenlijk insta-profiel hun sportieve prestaties met hun volgers. “We willen influencers worden”, zegt Dimitri Claesen. “Zo kunnen we een mooie bijdrage leveren aan Special Olympics. Dat al meer dan 10.000 mensen op zo’n korte tijd The Special Influencers volgen, is fantastisch! We willen iedereen die ons daarbij heeft geholpen dan ook nu al bedanken. En wie ons nog niet volgt: doen hé!”
Een extra bal bij elke volger
Special Olympics Belgium wil op deze manier een breed publiek inzicht geven in de wereld van de atleten. Hoe meer volgers, hoe meer adverteerders kunnen worden aangetrokken om zo inkomsten te genereren voor Special Olympics Belgium en de werking. “We vragen niet om geld te storten, maar gewoon dat iedereen onze sporters volgt en van hen echte influencers maakt”, zegt Zehra Sayin, CEO bij Special Olympics Belgium. “Zo willen we awareness creëren voor atleten met een verstandelijke beperking en werk maken van een inclusievere samenleving. En je krijgt er leuke verhalen voor in de plaats, natuurlijk. Al heel wat mensen, ook uit de sportwereld en de media, volgen onze vier atleten – en dat mogen er gerust nog meer worden!”
De campagne loopt sinds maandag 13 september, en heeft intussen al meer dan 10.000 volgers opgeleverd! Heel wat bekende gezichten zoals Yanina Wickmayer, Jolien D’hoore, Ruth Beeckmans, Ben Roelants, Henny Seroeyen, Tessa Wullaert, Xavier Taveirne, Bashir Abdi, Elise Mertens, Evi Van Acker, Seppe Smits, Ruben Van Gucht en Sam Van Rossom deelden @thespecialinfluencers al op hun profiel.
Dit kan je zelf doen
Geef @thespecialinfluencers zo snel mogelijk een boost, en maak van hen echte influencers! Je kan hen volgen op Instagram, de visual of de video liken die je terugvindt op @thespecialinfluencers en/of die ook delen in je eigen stories.
Meer informatie: www.special-olympics.be – www.facebook.com/SpecialOlympicsBelgium – https://www.instagram.com/sobelgium/