Pressure en Wavemakers laten met Shokz van zich (h)oren
Sint-Niklaas, 20 juni 2023 – Het Chinese Shokz is ‘s werelds meest toonaangevende fabrikant en innovator op het gebied van draadloze open-ear sportkoptelefoons. Voor de lancering van OpenFit, de nieuwe draadloze open-ear earbuds, doet het Chinese bedrijf beroep op PR- en communicatiebureau Wavemakers. Shokz kwam bij Wavemakers terecht via het internationale netwerk L’Attitude, waar onafhankelijke PR-bureaus uit vier verschillende continenten deel van uitmaken. Wavemakers – het enige Belgische lid van L’Attitude – werkt samen met het Amsterdamse Pressure voor de lancering in de Benelux.
L’Attitude is een initiatief van de Londense Lucre Group. In vier verschillende continenten zijn er in totaal 19 onafhankelijke PR-bureaus lid van deze community. In België geniet Wavemakers de exclusiviteit. Klanten die in België mikken op expansie naar het buitenland, kunnen via Wavemakers en L’Attitude op die manier makkelijk contact leggen met de buitenlandse partner agencies. En omgekeerd ook. Buitenlandse bedrijven die zichzelf in België willen profileren, komen zo bij Wavemakers terecht. Zo ook het Chinese Shokz, dat de komende maanden en jaren het marktaandeel in België wil doen toenemen.
2000 patenten
De Chinese producent van sportkoptelefoons is momenteel actief in meer dan 60 landen en regio’s wereldwijd en bezit meer dan 2000 patenten op haar revolutionaire technologie. In tegenstelling tot traditionele koptelefoons die luidsprekers gebruiken om geluidstrillingen door de lucht te sturen, maakt Shokz gebruik van gepatenteerde bone conduction technologie. Het komende jaar zal het Belgische pers- en influencerlandschap via de communicatiecampagne van Wavemakers kennis maken met de producten en technologie van Shokz.
“We zetten daarbij sterk in op testen en reviews want deze technologie is zo revolutionair dat we van onze contacten in de media echte brand ambassadors willen maken”, zegt Elke De Mayer, owner en managing partner van Wavemakers.
Netwerk L’Attitude
Het product wordt tegelijk in België en in Nederland gelanceerd, ondersteund door Wavemakers en het Amsterdamse Pressure, beide lid van L’Attitude. De twee agencies werken niet voor het eerst samen. Ook voor klanten zoals GoPro, Every Can Counts en Mylène werden al samenwerkingen opgezet over de landsgrenzen heen.
“Het medialandschap is in elk land heel specifiek. PR vraagt een goeie connectie met media en dat kan alleen als een agency er elke dag in ronddraait. Daarom geloven wij zo hard in het netwerk L’Attitude. Bureaus die gewoon de grens oversteken en daar hun ding gaan doen, dat werkt gewoon niet.”, aldus De Mayer.