Contacteer ons

Wavemakers rolt de witte loper uit voor de 40ste verjaardag van l’asbl Crohh-RCUH

22 okt, 25 News

Hoe kan de vzw Crohn-RCUH de bevolking bewust maken van chronische inflammatoire darmziekten? Voor de 86.000 patiënten in België is het namelijk vaak een grote uitdaging om toegang te hebben tot een toilet wanneer de nood hoog is. Daarom ontwikkelde de vereniging de Toiletpas, een kaartje dat officieel bevestigt dat iemand lijdt aan de ziekte van Crohn of colitis. In veel winkels, horecazaken en bedrijven volstaat het om dit kaartje te tonen om de toiletten te mogen gebruiken.

40 bedrijven voor 40 jaar Crohn-RCUH

Het aantal patiënten in ons land blijft echter stijgen: binnen vijf jaar zouden het er 110.000 kunnen zijn. Conclusie: er zijn meer partners nodig die het charter van vzw Crohn-RCUH ondertekenen en zich zo engageren om hun toiletten open te stellen voor houders van de Toiletpas. Dit jaar viert de vzw Crohn-RCUH haar 40ste verjaardag. Naar aanleiding hiervan lanceren Wavemakers en de vereniging de campagne ‘40 bedrijven voor 40 jaar’. Doel: 40 extra bedrijven, winkels of horecazaken overtuigen om het charter te ondertekenen. Tijdens een event georganiseerd door Wavemakers in de ZEB-winkel van Braine-l’Alleud maakte de vereniging de eerste ondertekenaars van het charter bekend.

Dankzij deze bedrijven zijn er 1013 extra toiletten

  • ZEB
  • The Fashion Store
  • Point Carré
  • CKS
  • JBC
  • Mayerline
  • Lecot
  • Proximus
  • Bel&Bo
  • Kinepolis
  • Decathlon
  • Brussels South Charleroi Airport

ZEB en The Good Roll zetten Toiletpas in de spotlights

Om het evenement extra in de kijker te zetten, bracht Wavemakers de vzw Crohn-RCUH in contact met The Good Roll, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in 100% gerecycled toiletpapier. Dat brengt rollen toiletpapier uit met een verpakking die de boodschap van de vereniging vertelt. Op de wikkel staan enkele woorden over de aard van de ziektes, de symptomen, het aantal patiënten in België en de oplossing die de Toiletpas biedt. De rollen werden uitgedeeld aan klanten van de ZEB-winkel.

Gezocht: Nog 27 bedrijven die het charter ondertekenen

Om het doel van 40 bedrijven, winkels of horecazaken te bereiken, zoekt de vzw Crohn-RCUH nog extra partners in het hele land. Ze doet daarom een oproep aan bedrijfsleiders, marketingverantwoordelijken, winkelmanagers en café- of restaurantuitbaters: onderteken ook het charter. Hoe? Je vindt alle info op www.mici.be/le-passe-toilette/. Of neem rechtstreeks contact op met Katleen Franc, operationeel directeur van de vereniging via franckatleen@gmail.com.

Wavemakers zorgt dat jouw verhaal gezien en gehoord wordt

Heeft jouw bedrijf of organisatie behoefte aan meer media-aandacht? Wil je een mediatraining volgen of een influencercampagne opzetten? Neem contact op, wij helpen je graag. Schrijf je zeker in voor onze nieuwsbrief (onderaan de pagina) en blijf zo als eerste op de hoogte van onze nieuwste cases, insights en ander PR-nieuws. Stay tuned via LinkedIn en Instagram.

Deel op social media

Deel op social media

Our latest news and insights.

30 okt, 25
News
Wavemakers tipt de origineelste cadeautjes voor de feestdagen
Meer lezen
23 okt, 25
Insights
Waarom generatiehokjes passé zijn in jouw marketingplan
Meer lezen
04 sep, 25
Insights
Deze (nieuwe) AI-wereld maakt earned media belangrijker dan ooit
Meer lezen

Related cases.

More than 50 satisfied clients