info@wavemakers.eu

Wavemakers behaalt zilver op de Best Of Reputation Awards (BORA’s)

16 nov, 23 News

Sint-Niklaas, 16 november 2023 – Wavemakers stond gisteren op het podium van de Best Of Reputation Awards (BORA’s) en ontving er niet zomaar een prijs. Voor de campagne rond de Mucoweek 2022 mochten we zowaar een zilveren award in ontvangst nemen in de categorie ‘Special campaigns: Cause/charity/non-profit’ en dat maakt ons niets minder dan bijzonder trots! De awards werden uitgereikt tijdens een feestelijke award show, georganiseerd door de sectorfederatie ACC.

Tijdens de Europese Mucoweek in 2022 pakte de Mucovereniging opnieuw uit met een unieke sokkencollectie. Dat om aandacht te vragen voor mucoviscidose, de meest voorkomende levensbedreigende, erfelijke ziekte in ons land. Door de #mucosocks te kopen, gaf je zuurstof aan het onderzoek naar deze ziekte. Het Wavemakers team bedacht het creatief concept waarbij alle Belgische burgemeesters werden opgeroepen om de #mucosocks-campagne een voetje te helpen. Ontdek de hele campagne hier en in deze case video.

“We vertrouwden op de expertise van Wavemakers om de ideale strategie en timing te bepalen voor een meer dan spectaculair resultaat”, vertelt Stefan Joris, directeur Mucovereniging.

Ons team mocht de zilveren award in ontvangst nemen voor de campagne die we in 2022 voor de Mucovereniging uitwerkten.

“We zijn verheugd dat we de zilveren prijs mogen ontvangen binnen deze categorie, de erkenning is een waardering voor de campagne”, zegt Elke De Mayer, oprichtster Wavemakers. “Maar we staan hier niet alleen, we staan als trotse partner naast de Mucovereniging. Het maakt ons extra gelukkig omdat we via de BORA’s de vereniging nog meer onder de aandacht kunnen brengen. Daarnaast ben ik ook fier dat het harde werk en de toewijding van ons team op deze manier beloond wordt. Volgende week is het de Mucoweek dus het winnen van deze award is de perfecte aftrap.”

BORA’s Award Night

De eerste BORA’s werden georganiseerd in 2022 door ACC, Association of Communication Companies, in samenwerking met C2. De BORA’s vieren het beste werk op vlak van earned media en influencer relations. De jury kijkt naar de creatieve uitmuntendheid in strategie, campagnes en oplossingen die de reputatie beheren van een merk, de belangen verdedigen en een maatschappelijke of zakelijke impact hebben.

Voor de gelegenheid, veranderde Antwerp Expo gisteren in een feestelijk schouwtoneel. Naast de Best Of Reputation Awards werden ook de Best Of Activation Awards, de Belgian Event Awards en de Best Of Content Awards uitgereikt. Het was een avond vol sterke en interessante campagnes die een voor een mooie verhalen vertellen.

The Jury

Midden september werd de shortlist aangekondigd van campagnes die kans maakten op een award. Dan was het aan de geselecteerde agencies om hun campagnes, die de shortlist hadden gehaald, live te verdedigen voor de BORA’s jury. Die jury bestaat uit experten uit verschillende categorieën. Op basis van die verdediging, besliste de jury wie met een gouden, zilveren of bronzen award naar huis zou gaan tijdens de BORA’s Awards Night.

We blijven grenzen verleggen en inzetten op het creëren van campagnes voor onze klanten die een blijvende impact hebben.

Deel op social media

Deel op social media

Our latest news and insights.

20 nov, 23
News
Cadeautips voor de feestdagen 
Meer lezen

Related cases.

More than 50 satisfied clients